Uw KeukenSpeciaalzaak

Onderscheidend vermogen in de keukenbranche

Introductie

De MHK Group

De MHK Group is met een handelsomzet van meer dan 5,5 miljard euro één van de grootste Europse inkooporganisaties voor keukens, keukenapparatuur, sanitair en bouwmaterialen. De dienstverlening van MHK gaat echter een stuk verder dan uitsluitend de centrale inkoop. Als innovatieve en toekomstgerichte partner biedt de MHK Group ook ondersteuning op het gebied van marketing en helpt zij haar leden bij de transitie van traditionele naar digitale economie.

 

Probleemstelling & aanpak

Een andere kijk op de traditionele inkooporganisatie

Hoe bied je aangesloten leden meerwaarde in economisch mindere tijden? En hoe behoud je een leidende positie in de goede jaren terwijl concurrenten exact hetzelfde (inkoop)voordeel bieden? Het zijn de logische vragen van een organisatie die toekomstgericht denkt. Wij hebben in de strategische sessies met MHK het traditionele beeld van een inkooporganisatie opzij geschoven door het vraagstuk niet alleen vanuit de inkoopkant te benaderen, maar te kijken naar echte aantoonbare meerwaarde.

Die meerwaarde zien we vooral in diepere ondersteuning, door ondernemers aan de voorkant te helpen om meer klanten gericht in de showroom te krijgen. Dit is mogelijk door de krachten van ondernemers bundelen en collectief te communiceren vanuit één unieke propositie. Een propositie die perfect aansluit op de informatiegestuurde wijze waarop consumenten tegenwoordig (voornamelijk online) oriënteren en bovendien heel ver weg staat van de in de markt bekende verkooptrucs en acties.

Concept

Uw KeukenSpeciaalzaak.
Een nieuwe standaard voor kwaliteit.

Om de meerwaarde van een open en transparante werkwijze te benadrukken, hebben wij het kwaliteitskeurmerk Uw KeukenSpeciaalzaak ontwikkeld. Een meerwaardeconcept dat consumenten helpt om gerichte keuzes te maken, door de informatie te bieden die nodig is om zelf gericht een keuze te kunnen maken. Het beste advies, volledige prijstransparantie, een actueel assortiment en gedetailleerde afstemming op de persoonlijke wensen van de klant zijn daarin de meest belangrijke pijlers. De garantie op de ideale keuken voor een eerlijke prijs waarover bovendien niet te onderhandelen valt. Dat is een keuken kopen zoals het eigenlijk hoort.

Landelijke dekking in communicatie en showrooms

Na een uitgebreide toetsing op omvang, assortiment, visie en werkwijze zijn er 40 MHK leden, die samen een landelijke dekking hebben, gewaardeerd met het kwaliteitskeurmerk Uw KeukenSpeciaalzaak. Deze ondernemers kenmerken zich in dezelfde transparante werkwijze en worden regelmatig getoetst op de kwaliteit van hun dienstverlening. Door de krachten, kennis en budgetten van ondernemers op een slimme manier te bundelen zijn we bovendien in staat om op landelijk niveau campagne te voeren (zowel online als in massamedia) en de concurrentie aan te gaan met de grotere formuleketens.

Communicatie

De informatiebehoefte centraal.

In de keukenbranche vormt offline sinds jaar en dag de standaard, terwijl de consument voornamelijk online oriënteert. De consument is bekend met de harde acties, maar heeft in de praktijk veel meer behoefte aan informatie die helpt bij het maken van de juiste keuzes. Het kopen van een nieuwe keuken is tenslotte geen dagelijkse bezigheid en de keuzemogelijkheden zijn enorm. Wij gaan bij onze aanpak daarom uit van een gefaseerde klantenoriëntatie en bieden in elke fase de informatie, content en tools aan die de consument nodig heeft om een stap verder te komen. In die aanpak, staat online centraal.

Een boek vooraf
Handige informatie voor het kopen van een keuken
Online Calculator
Bereken zelf wat jouw nieuwe keuken gaat kosten
Website
De bron van informatie over keurmerk en ondernemers
Smaakmakers App
Eindeloos inspiratie, trends en ideeën opdoen

Campagnes

Marketing campagnes

De campagnes voor Uw KeukenSpeciaalzaak voeren we zowel landelijk als in de directe omgeving van de showroom. Afstemming is daarbij doorslaggevend. Door campagnes gefaseerd op te bouwen sluiten we altijd met gerichte content aan op de informatiebehoefte en de fase van oriëntatie waarin een koper zich bevindt. We hebben daarbij gekozen voor een afgestemde combinatie van conversiegerichte online marketing (Search, Social, Targeting en Platforms), branded content in massamedia (relevante programma’s op radio en TV), en traditionele media (print, outdoor regionaal). Al onze inspanningen zijn gericht op het aanjagen van direct verkeer, online traffic en het tot stand brengen van interactie met potentiële kopers.

Procesintegratie en data

Maximaal rendement met LEADZ

Om rendement uit marketing te maximaleren en de ondernemer volledig in het marketingproces te betrekken, hebben we LEADZ ontwikkeld. LEADZ is een uniek stuk marketingsoftware dat de data uit alle campagnes op één centrale plaats verzamelt. Die data wordt direct verdeeld over de verschillende ondernemers en in gebruiksvriendelijke omgeving aanboden. Het systeem is ontwikkeld om via vastgestelde workflows interactie tot stand te brengen door nuttige en relevante informatie aan te bieden die de consument helpt in zijn oriëntatie. Dat kan handmatig of volledig geautomatiseerd.

Door alle processen in het systeem vast te zetten (en te automatiseren), zorgen we ervoor dat interactie met de consument altijd opgevolgd wordt (100% score) volgens vast ingerichte workflows. En dat werkt!

 

De cijfers

Resultaten

De onderscheidende propositie en de klantgerichte benadering van Uw KeukenSpeciaalzaak spreken de moderne consument duidelijk aan. Onze aanpak geeft ons niet alleen inzicht in de manier van oriëntatie en de wijze waarop de consument onze middelen gebruikt. We kunnen daarbij ook direct tot in het kleinste detail inzichtelijk maken wat de impact is van campagnes, boodschap en specifieke middelen. Zo genereren we alle data die nodig is om de resultaten in de toekomst nog verder te verbeteren.

24.127 salesleads in 2017
73% van de leads via eigen webtools
Besparing van 22% op mediakosten
10,6% conversie van online traffic naar saleslead
251.436 contactmomenten vanuit Leadz
387.154 verzonden boeken vanaf de start

Benieuwd hoe we uw resultaat kunnen verbeteren?

Neem vrijblijvend contact op met Martijn Blokland