De Zak
Eenvoudig overstappen van provider? Geef je huidige aanbieder de zak!
Project details
Klant:
Tele2
Branche:
Internet en bellen
Product(en):
Actiewebsite
Disciplines:
Concept - Visual Design - Development
Opdrachtomschrijving
De tijd van doorlopende contracten en stilzwijgende verlengingen is voorbij. Dus wat doe je als huidige provider de beloftes niet waarmaakt? Juist, je geeft je provider gewoon de zak en stapt zonder zorgen over. In samenwerking met het themabureau van Tele2 bedachten wij ‘De Zak’. Een anonieme actie (afzender onbekend) die het overstappen van provider in het nieuwe kalenderjaar stimuleert. In lijn met deze actie ontwikkelden wij een themawebsite met informatie waar geïnteresseerde consumenten zich online aan kunnen melden voor een persoonlijk aanbod.
Oplossing
Een harde profilerende actie die kanaal-breed ondersteund wordt, maar geen herkenbare afzender heeft, trekt al snel de aandacht. We gingen er vanuit dat geïnteresseerde partijen vooral online naar meer informatie zouden zoeken en daarom gekozen voor een landingspagina die volledig ingericht is om leads te genereren. ‘Wil jij je huidige provider de zak geven, wil je een persoonlijk aanbod en wil je weten wie er achter deze boodschap zit, schrijf je dan snel in’. Een aanpak die even simpel als doeltreffend bleek. Het resultaat mocht er dan ook zijn. Zowel in het aantallen, als het percentage dat echt overgestapt is.